Ebben a cikkben:

E-napló használata

2020. október 06.
2911
E-építés napló vezetésében megoszlanak a feladatok a megrendelő és a kivitelező között

A különböző vízgazdálkodással kapcsolatos létesítmények építtetéséhez vízjogi létesítési és üzemeltetési engedély szükségeltetik, ilyen lehet például egy öntözőrendszer vagy egy csatornahálózat. Az engedélyek beszerzése az első lépés a megvalósítás felé, azonban ezzel még koránt sincs vége az adminisztrációs kötelességeknek, hiszen úgynevezett e-építés napló vezetése szükséges, mely lényegében egy tűpontos dokumentációs mechanizmus.

Mit jelent az E-napló vezetése?


Az úgynevezett e-építés napló vezetése az építtető és a kivitelező közös feladata, melynek lényege, hogy a munkavégzés teljes időtartama alatt részletes dokumentációt kell vezetni a munkafolyamatok előrehaladásáról, a munkakörülményekről, szerződésekről és minden egyéb tényezőről. Az alábbi cikkben röviden megpróbáljuk összefoglalni, hogy miként is kell használni az elektronikus naplót.

E-építési napló

Fontos tudnivalók


Az elektronikus napló 2013 októberében kezdte meg pályafutását, azonban szakterületenként eltérő csatlakozási időponttal. Az építési napló vezetése kötelező, minden engedélyhez kötött építkezés kivitelezésekor, így a vízgazdálkodási területen is, utóbbi esetében 2014. július 1. óta.

Az elektronikus napló vezetésében megoszlanak a feladatok a megrendelő és a kivitelező között. A megbízó feladatkörét képzi az, hogy ügyfélkapuján keresztül megnyissa az elektronikus építési naplót, majd pedig azon kiossza az úgynevezett szerepköröket. Mind az építtető, mind a kivitelező cég jogosult, hogy feltöltse a munkaszerződést, engedélyeket, terveket és egyéb szükséges adatokat, valamint a munkaterület átadásáról szóló nyilatkozatot is. Ugyanakkor a megbízott vállalkozásnak is megvannak a maga kötelességei arról, hogy milyen adatokat kell rögzíteni. A kivitelező feladatkörét képzi a napi jelentések elvégzése, vagy a saját érdekkörbe tartozók meghívása is, mint például az alvállalkozók.

Napi jelentést kell tenni a kivitelezőnek a munkaterület átvételtől a visszaadásig, mely tartalmazza, hogy történt-e munkavégzés, milyenek voltak az időjárási körülmények, létszámadatokat, felhasznált anyagok mennyiségét és minőségét. Eseti bejegyzéseket a szerepkörök kiosztása után, minden szerepkörrel bíró személy tehet. Ez tartalmazza például a lényeges munkafázisok elérését, munkaterület átadását, engedélyek kérését, átadását. Mellékletek csatolása is szükséges, attól függően, milyen jellegű vízi létesítmény telepítéséről van szó, de alapvetően ide tartoznak a hatósági naplók, teljesítési igazolási naplók, gyűjtőnaplók. Ezek kitöltése a felelős műszaki vezető dolga.

e-építés napló vezetése az építtető és kivitelező közös feladata
Nem minden vízilétesítmény engedélyköteles, a hatósági engedélyhez nem kötött beruházások anélkül végezhetők

E-építés napló készenlétbe helyezés


Az elektronikus napló weboldalára belépve a főoldalon a ’Készenlétbe helyezés’ menüpont alatt indítható el a készenlétbe helyezési kérelem, amennyiben bejelentésköteles tevékenységről van szó.

A napló készenlétbe helyezése az építtető feladata, melyet megtehet személyesen, vagy meghatalmazotton keresztül, aki szintén lehet természetes-, de akár jogi személy is. A folyamat részeként ki kell választania az építmény típusát, ezt követően készenlétbe helyezheti a naplót, ahol is olyan részleteket kell közölni, mint: alapadatok, engedélyek, helyszínek, tervezők, közös gyűjtőnapló dokumentumai stb.

A napló benyújtása után az adatok már nem módosíthatók, így érdemes nagyfokú odafigyelést szentelni az adatok kitöltése során. A készenlétbe helyezés elfogadása után az E-főnapló megnyitását az építtető, vagy a meghatalmazottja végzi.

Az új E-főnapló létrehozásához a releváns menüpontra kell kattintani, majd megadni a kívánt adatokat. Az adatok rögzítése mellett kötelező feltölteni a kivitelezői szerződést is, mert amíg ez nem történik meg, addig nem végezhető el a munkaterület átadása. A szerződéses adatokat szintén az építtető, vagy meghatalmazottja rögzíti, de E-alnaplók esetében a kivitelező is megteheti ezt.

Az E-építés napló vezetése összetett és nehéz feladat, melynek átlátása sokszor még a kivitelezőknek is gondot okoz. Cikkünkben a legalapvetőbb dolgokra tértünk ki, ám ezeken felül számos kisebb, de ugyan olyan fontos teendő van a naplóvezetés vonatkozásában. A Tender Terv Kft. munkatársai azonban naprakészek minden tudnivaló és változás kapcsán, így ezen a téren is segítséget tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Vállaljuk építési napló teljes körű vezetését, a kapcsolódó feladatok elvégzésével együtt.

Ha Ön sem tud eligazodni az elektronikus építési napló útvesztőiben, akkor keressen minket bizalommal!

Kapcsolatfelvétel

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.
Süti kezelés beállítása